Sayfalar

28 Nisan 2012 Cumartesi

Başarılı Müşteri İlişkileri için 'HAP' tadında bilgiler...

Merhabalar;
Bir işletmenin  gerek iç müşteri gerekse dış müşteri memnuniyeti yaptıkları işin başarı ve kalite hedeflerini ölçebilecekleri ve iyileştirme noktalarını belirleyebilecekleri en önemli kavramlardan birisidir. Başarı ve kalite misyonlarında Mottosu "Mutlu müşteri" olan herkesin müşteri ilişkilerini geliştirmek için uygulayabileceği birbirinden değerli bilgileri sizlerle paylaşmak isterim. 



      Müşteri İlişkilerinde Başarı
  l  Müşteriyi çok iyi tanımak
  l  Müşteri eğilimlerini yakından izlemek
  l  Ürün tasarımında müşteriyi de dinlemek
  l  Müşteri taleplerini “en mükemmel” biçimde karşılamak
  l  Öneri havuzunda müşteriye de yer vermek  (+ “açık inovasyon”)
  l  Müşteri şikayetlerine proaktif, empatik ve çevik tepki vermek


      Müşteri İlişkileri Profesyoneli Bir “Terzi”dir
  l  Kurulan ilişki, “konfeksiyon” türevi (yığınsal) karakterde olmamalıdır.
  l  İlişki kurgusu, “butik” karakterde (ısmarlama) olmalıdır (“bireysel” anlayış : “biricik pazarlama”). 
  l  Her müşteriye, tüm taleplerinin “ölçüsünü alarak” yaklaşmak gerekmektedir.


      Müşterileri Kazanmak İçin Onlara “Ne” Vermek Gerekir?
  l  Değer vermek
  l  Kulak vermek
  l  Güven vermek




      Müşteri İlişkileri Profesyoneli, “İmaj - İtibar Elçisi”dir!..
  l  Müşteri ilişkileri profesyonelinin davranışları (örneğin; duyarlı yaklaşımı ya da sert ses tonu), doğrudan kurumsal kimliğe fatura edilecektir.
  l  Her davranışı, çalıştığı şirketin “kurum kimliği karnesi”ne yüksek / kırık not olarak yansıyacaktır.

      Son Birkaç Söz...
  l  “Haklı - haksız müşteri” tartışmasını gündeme getirmeyin, müşterinin sorununa çözüm getirin!..
  l  Önemli olan, tartışmayı değil; müşteriyi kazanmaktır!..
  l  Son izlenim de, ilk izlenim kadar  “iz bırakır”.  
  l  Unutmayınız ki, kurumunuzun imaj-itibar elçisi sizsiniz!..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder